Właściciele sklepów internetowych powinni zwrócić uwagę na jakość zdjęć oferowanych towarów.
Obecnie wielu fotografów specjalizuje się w packshotach, czyli fotografii produktowej, są to zdjęcia, które możemy wykorzystać w sklepie internetowej, na aukcjach internetowych. Można sfotografować dowolny produkt, niezależnie od jego wielkości czy też materiału, z jakiego został on wykonany.
Jak powstaje fotografia produktowa?
Szczególną uwagę zwracamy na ostrość zdjęć, uchwycenie wszystkich detali. Będzie to szczególnie istotne w przypadku produktów w jednym kolorze, zwłaszcza białych i czarnych. W przypadku niewłaściwego oświetlenia detale mogą się zlewać, nie oddamy wyglądu danego produktu. Zatem należy zadbać o właściwe oświetlenie, dobrać odpowiedni obiektyw oraz ustawić aparat pod odpowiednim kątem względem fotografowanego produktu. Packshoty często wykonywane są na białym tle, jednak jeżeli produkt jest jasny, wówczas możemy wykorzystać nieco inny kolor tła, lub też kiedy chcemy się odróżnić od zdjęć, które posiada na swoich stronach konkurencja, wówczas również możemy wykorzystać tło kolorowe.
W przypadku niektórych produktów, które zawierają wiele szczegółów, należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj dobrania obiektywu, wykonanie zdjęcia w taki sposób, aby po powiększeniu były widoczne szczegóły. Dzięki temu klient może zapoznać się z oferowanym produktem, sprawdzić czy jest to towar, którego poszukuje. Dodatkowo w przypadku produktów wielokolorowych należy zwrócić uwagę, aby każdy kolor był wyszczególniony, dobrze widoczny na zdjęciu. Po wykonaniu sesji fotograficznej wykonuje się także obróbkę cyfrową, dzięki czemu można uzyskać oczekiwane efekty.
Właściwie wykonana fotografia produktowa pozwoli nam na zwiększenie sprzedaży, oferty w sklepach internetowych zawierające zdjęcia wysokiej jakości z pewnością będą popularniejsze wśród kupujących. Produkty do fotografii możemy przesłać do fotografa za pomocą kuriera lub też może wykonać je na miejscu.